ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΑΓΙΩΝ ΟΜΟΛΟΓΗΤΩΝ
Mon-Fri – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 22668110
Τηλεομοιότυπο: 22668632
Ρωτήστε Μενού

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 

Οι Δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου μας για το Σχολ.Έτος 2023-2024

 

 

 

ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Τελευταία μέρα στο σχολείο και οι μαθητές μας αποχαιρετούν το νηπιαγωγείο και τους φίολους τους, τρώγοντας παγωτό και πολλές λιχουδιές!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρακολούθηση θεατρικής Παράστασης

Τελειώνοντας το σχολείο και για τη φετινή χρονιά, τα παιδιά μας παρακολουθούν τη θεατρική παράσταση "Το χαμένο χαμόγελο του Κλόουν"της Πωλίνας Θρασυβουλίδου. Η ομάδα "Χρώματα" ήρθε στο νηπιαγωγείο μας και η ηθοποιός Δανάη Χρίστου μαζί με τα παιδιά αναζητούν το χαμόγελο του Κλόουν. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πρόληψη και Ενημέρωση 

Το σχολείο μας σήμερα υποδέχτηκε τη δερματολόγο Dr. Αθανασία Ζαμπέτα για να ενημερωθεί για τις επιπτώσεις της έκθεσης του δέρματος μας στην ηλιακή ακτινοβολία. Παιδιά και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τα μέτρα προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία, τον τρόπο χρήσης του αντιλιακού και τα συμπτώματα που εμφανίζει ο οργανισμός μας όταν εκτίθεται χωρίς προστασία στον ήλιο. 

 

 

 

 

 

​​​​​​

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Καλοκαιρινές Δραστηριότητες

 

 

Γλυκό Καλοκαιράκι αγαπημένο!

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τραγούδια και εικόνες για το καλοκαίρι και δημιουργούν!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εμπλουτίζοντας το κέντρο μάθησης: ¨Το Ανθοπωλείο της τάξης μας"

 

 

Το νηπιαγωγείο μας για να ενισχύσει την εμπλοκή των παιδιών στην επαφή τους με τα φυτά και τα λουλούδια, δημιούργησαν το κέντρο μάθησης του ανθοπωλείου. Τα παιδιά αντιστοιχούν τιμές με τα φυτά, ενισχύουν την επικοινωνία τους και τον προφορικό τους λόγο. Η δραστηριότητα αυτή λειτουργεί υποστηριχτικά και στο πρόγραμμα ΔΡΑ.ΣΕ+. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συμμετοχή στο βιωματικό θέατρο παιδαγωγικό εργαστήριο της Νάντιας  Τομασίδου με τίτλο: " Ο Αρκόσιοιρος της Λάμπουσας"

Οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το όμορφο παραμύθι " Ο Αρκόσιοιρος της Λάμπουσας" μέσα από το βιωματικό εργαστήριο της Νάντιας Τομασίδου. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία παρέα με τη θέατρο παιδαγωγό Κυριακή να ταξιδέψουν στον Κατεχόμενο Πενταδάκτυλο παρέα με τους ήρωες του παραμυθιού, το Δημητρό, το Μιχαλιό και τον αρκόσιοιρο.

Ευχαριστούμε πολύ την θεατροπαιδαγωγική ομάδα του εργαστηρίου της Νάντιας Τομασίδου για τις συγκινητικές στιγμές που μοιράστηκαν μαζί μας! Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην ιστορία και στη συνέχεια ζωγράφισαν τους ήρωες του παραμυθιού! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πάσχα

Προετοιμαστήκαμε για τον εορτασμό του Πάσχα και τα παιδιά δημιούργησαν ιστογράμματα, πειραματίστηκαν με διάφορα υλικά και χρώματα, άκουσαν για τη ζωή του Ιησού, έβαψαν αυγά και μέσα από παιχνίδια στα κέντρα μάθησης κατάφεραν να ενισχύσουν την αλληλεπίδρασή του, την επικοινωνία τους και να πετύχουν τους μαθησιακούς στόχους. Με τον τρόπο αυτό υποστηρίχτηκαν και οι μαθησιακοί στόχοι του προγράμματος Δ.Ρ.Α.Σ.Ε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Απόκριες

Γιορτάσαμε τις απόκριες φτιάχνοντας τις μάσκες μας και διακοσμώντας τις τάξεις μας. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης " Ο κάβουρας Σεμπάστιαν και το ξεχασμένο ναυάγιο"

 

Παρακολουθήσαμε το βιωματικό παραμύθι "Ο κάβουρας Σεμπάστιαν και το ξεχασμένο Ναυάγιο" και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν στο μουσικό παραμύθι μέσα από το πειραματισμό με τα μουσικά όργανα και το ταξίδι στο φανταστικό κόσμο του αγαπημένου τους ήρωα Σεμπάστιαν! Το παραμύθι παρουσιάστηκε από την ομάδα "A Piacere Μουσικό Εργαστήρι". 

https://www.facebook.com/apiacere.cy/about?locale=el_GR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τσικνοπέμπτη

Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη παίζοντας στην αυλή παραδοσιακά παιχνίδια, όπως τσουβαλοδρομία, αυγουλοδρομίες, μαντήλι και "αυγά-αυγά πουλότα". Η αυλή χωρίστηκε σε σταθμούς και η κάθε τάξη περνούσε εκ περιτροπής από το κάθε σταθμό. Τα παιδιά, επίσης τσικνίσαν, χόρεψαν και διασκεδάσαμε όλοι μαζί!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χρονικές έννοιες: "Πάνω-Κάτω"

Η μικρότερη τάξη του Νηπιαγωγείου εξασκείται στις έννοιες 

πάνω-κάτω  μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες του Δ.Ρ.Α.Σ.Ε.  

Βάζω τόσα λουλούδια όσα δείχνει το ζάρι πάνω ή κάτω από το δέντρο, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται. 

 

 

 

 

 

Υποστηριχτικές Δραστηριότητες για το Δ.Ρ.Α.Σ.Ε.

 

Τα παιδιά της Προδημοτικής εξασκούνται στο να φτιάχνουν προτάσεις. Με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή και του εποπτικού υλικού, εξασκούνται στη χρήση των βασικών μερών μιας πρότασης.

Σε ζευγαράκια ή μικρές ομαδούλες πειραματίζονται με τα βασικά μέρη μιας πρότασης, θυμούνται λεξιλόγιο που έμαθαν και εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.  

 

 

 

ΠΟΙΟΣ        ΤΙ ΚΑΝΕΙ        ΤΙ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια, ακολουθούν την ίδια μεθοδολογία, κάνοντας "ανάγνωση" ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη. Ξεφυλλίζουν το παραμύθι "Ένας σκίουρος ....μια φορά..." κάνουμε ερωτήσεις και φτιάχνουμε μικρές προτάσεις. Σε μικρές ομάδες, θυμούνται το παραμύθι, απαντούν σε ερωτήσεις και φτιάχνουν μικρές προτάσεις. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Τα μικρότερα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ασχολήθηκαν και επεξεργάστηκαν τη θεματική ενότητα "Η Αμυγδαλιά". 

Παρατήρησαν και συζήτησαν εποπτικό υλικό σχετικό με το θέμα μας!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Έφτιαξαν με το ζυμάρι την αμυγδαλιά και εξασκούν τη λεπτή τους κινητικότητα. 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

Παίζουν με το όνομα της Αμυγδαλιάς και γίνονται μάγειρες για να "μαγειρέψουν" τα γράμματά της. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πραγματοποίηση Υποστηριχτικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο μας, στο πλαίσιο του προγράμματος Δ.Ρ.Α.Σ.Ε.

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παίζουμε θέατρο;

Τα παιδιά σε μικρές ομάδες στη βιβλιοθήκη, επεξεργάζονται παραμύθια και στη συνέχεια αποφασίζουν να μοιράσουν ρόλους και να παίξουν θέατρο. 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μάντεψε τι είναι;

Τα παιδιά σε μικρές ομαδούλες φτιάχνουν παζλ στον Υπολογιστή με σκοπό να θυμηθούν λεξιλόγιο με το οποίο έχουν έρθει σε επαφή.

 

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: "Μαθαίνω Ελληνικά"

 

Τα παιδιά σε μικρές ομαδούλες υλοποιοούν δραστηριότητες από την εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας "Μαθαίνω Ελληνικά". Στόχοι της δραστηγριότητας είναι να θυμηθούν λέξεις που έχουν συναντήσει, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να αλληλεπιδράσουν και να συνεργαστούν σε μικρές ομαδούλες. 

 

 

 

 

 

Φιλαναγνωσία στο Νηπιαγωγείο μας:

Το Νηπιαγωγείο μας ασχολήθηκε με τη φιλαναγνωσία και τα παιδιά άκουσαν παραμύθια, επεξεργάστηκαν τον τρόπο που δημιουργήθηκαν και έγιναν και τα ίδια δημιουργοί των δικών τους βιβλίων. 

 

 

Τα παιδιά συγκεντρώνουν τους αγαπημένους τους ήρωες, τους περιγράφουν, τους κατασκευάζουν και φτιάχνουν ένα νέο παραμύθι, βάζοντας τους ως ήρωες. 

 

 

Δημιουργούν το δικό τους παραμύθι και ταξινομούν τις σελιδες του παραμυθιού στη σωστή σειρά. 

 

 

 

 

 

 

 

  

Τα παιδιά μαθαίνουν για την τεχνική "Τα βιβλιάράκια του Φρενέ" και γίνονται συγγραφείς, γράφουν την δική τους ιστορία αντλώντας λεξιλόγιο από το Χειμώνα και δημιουργούν το δικό τους παραμύθι. 

 

 

 

 

Τα μικρότερα παιδιά του σχολείου μας, φτιάχνουν το δικό τους μικρό βιβλιαράκι που μιλάει για τον εαυτό τους. 

 

 

 

Τραγουδάμε για τη φιλαναγνωσία και τη βιβλιοφιλία και φτιάχνουμε τους εαυτούς μας αγκαλιά με ένα βιβλίο!!!!

 

 

 

 

Αξιοποιούμε το φωνητικό πίνακα του σχολείου και εμπλουτίζοντας τον με λεξιλόγιο σχετικό με τη φιλαναγνωσία και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να τις επεξεργαστούν και να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο.  

 

 

 

Δημιουργία Παραμυθιού: Τα παιδιά στο κέντρο μάθησης για τη δημιουργία παραμυθιού,  χρησιμοποιούν τη φαντασία τους και το λεξιλόγιο για το Χειμώνα και δημιουργούν το δικό τους παραμύθι. 

https://read.bookcreator.com/BdKzmjUl01hpk6MvHxLdnI3F8P23/-B5z5tiVR-eGsKrW9G9jwg

 

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ:

 

 

  Προφορική Ομιλία και Γραφή: Τα παιδιά σε ζευγάρια προφέρουν τους ήχους των γραμμάτων και φτιάχνουν λέξεις για το Χειμώνα. 

 

 

 Μαθηματικά μέσα από την επεξεργασία παραμυθιού:  Τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης, κάνουν υποθέσεις μετρούν και δημιουργούν γραφικές παραστάσεις. 

 

 

  Προφορική Ομιλία : Τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης μαθαίνουν και δημιουργούν σύνθετες λέξεις. Στη συνέχεια, σε μικρές ομάδες παιρνούν από το συγκεκριμένο κάντρο μάθησης και παίζουν, επαναλαμβάνοντας τις σύνθετες λέξεις του Χειμώνα.

 

 

 

 

 

      Μαθηματικά και Προφορική Ομιλία : Στο κέντρο μάθησης για τα Ζώα του Χειμώνα, τα παιδιά σε μικρές ομάδες, παίζουν παιχνίδια μνήμης και ανακαλύπτουν τα Ζώα του Χειμώνα.  

 

 

 

  Τέχνες:  Τα παιδιά σε μικρές ομάδες, επεξεργάζονται εικόνες του χειμώνα και πειραματίζονται με τα χρώματα για να δημιουργήσουν τις δικές τους εικόνες του Χειμώνα. 

 

 

  Μουσική και ΠαραμύθιΤα παιδιά στο κέντρο μάθησης της μουσικής, θυμούνται το παραμύθι που επεξεργάστηκαν και μαθαίνουν το τονικό ύψος. 

 

 

  Τέχνες:  Στο κέντρο μάθησης με τις τέχνες, χρησιμοποιούν διάφορα υλικά και χρώματα και δημιουργούν χιονανθρώπους. 

 

 

 

            Διαμόρφωση Χώρου: Ο  χώρος της τάξης εμπλουτίζεται και διαμορφώνεται σε συνεργασία με τις οικογένειες για να δημιουργηθούν τα κέντρα μάθησης με τα ρούχα του Χειμώνα και το Κατάστημα με τα Ζαχαρωτά. 

 

 

      Προφορική Ομιλία και Μαθηματικά: Τα παιδιά σε μικρές ομάδες βάζουν ις κάρτες στη σειρά και παρουσιάζουν τον κύκλο του νερού.    

 

 

  

 

 

 

Μαθαίνουμε παίζοντας και δημιουργώντας για το Χειμώνα

-Τι χρώματα έχει ο Χειμώνας;

-Τι συμβαίνει στη φύση;

-Τι ρούχα φοράμε;

-Τι κάνουν τα ζώα το Χειμώνα;

Ερωτήματα σαν και αυτά απασχολούν τους μαθητές μας αυτή την περίοδο και σε μικρές ομαδούλες πειραματίζονται με διάφορα υλικά και παιχνίδια για να βρουν απαντήσεις.

 

       Εικαστικά: "Τα πουλάκια το Χειμώνα"

 

 

 

 

  

           Εικαστικά: "Χειμωνιάτικα Τοπία"

 

 

 

 

 

           Μαθηματικά: "Πόσα ψαράκια τρώει ο Πιγκουίνος;"

 

 

 

 

 

 

 

  Προφορική Ομιλία: "Τα ρούχα του Χειμώνα"

 

 

 

 

 

 

 

        Μαθηματικά: "Τα ρούχα του Χειμώνα" 

 

 

 

 

 

 

 

     Μαθηματικά: "Πόσα πορτοκάλια και λεμόνια έχουν τα δέντρα;"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Προφορική ομιλία και Γραφή: "Ποια γράμματα έχει ο Χειμώνας;"   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Μαθηματικά : Παιχνίδι Μνήμης "Τα ζώα του Χειμώνα"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαγειρική στο Νηπιαγωγείο μας:

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν συνταγές μαγειρικής για Χριστουγεννιάτικα Μπισκότα. Στη συνέχεια, έπλασαν και δημιούργησαν τα μπισκότα τους. 

    

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Υποδοχή της Πρώτης Κυρίας Φιλίππας Καρσερά-Χριστοδουλίδου στο νηπιαγωγείο μας: 

Οι μαθητές μας υποδέχτηκαν μετά από πρόσκληση την πρώτη Κυρία Φιλίππα Καρσερά Χριστοδουλίδου  και τις παρουσίασαν μουσικά και θεταρικά δρώμενα για να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα! 

              

 

 

 

 

 

 

Ο Αη Βασίλης στο σχολείο μας: 

Το νηπιαγωγείο μας υποδέχτηκε τον Αη Βασίλη και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί του, να βγουν φωτογραφίες και να τραγουδήσουν μαζί του! 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο μας:

Το νηπιαγωγείο μας γιορτάζει τα Χριστούγεννα και στολίζει με έργα των παιδιών τις τάξεις, ετοιμάζει θεατρικές και μουσικές παραστάσεις που τα παιδιά θα παρουσιάσουν στους γονείς τους και στους συγγενείς τους. Προετοιμαζόμαστε, επίσης, για τη δημιουργία εργαστηρίων με κατασκευές για να συνεργαστούν οι μικροί μαθητές μας με τους γονείς τους και συνεργαζόμαστε με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τον ερχομό του Αη-Βασίλη στο σχολείο μας! Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει δείχνει πώς γιορτασε το νηπιαγωγείο μας τα Χριστούγεννα! 

Βίντεο

 

 

 

 

 

 

Επίσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο για το στολισμό του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου:

Το Νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε το Προεδρικό Μέγαρο και οι μαθητές μας στόλισαν το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην αίθουσα εκδηλώσεων της Προεδρίας. Η Πρώτη Κυρία Φιλίππα Καρσερά-Χριστοδουλίδου, μας υποδέχτηκε, συνομίλησε με τα παιδιά και μας ξενάγησε στους χώρους του Προεδρικού Μεγάρου. Τραγουδήσαμε τα Κυπριακά Χριστουγεννιάτικα κάλαντα και πολλά Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και ανταλλάξαμε ευχές για όμορφα και καλά Χριστούγεννα. 

 

 

 

 

 

 

Τα συναισθήματα: Τα μικρότερα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν περισσότερο με τα συναισθήματα. Πολλές από τις δραστηριότητες που συμμετείχαν τα παιδιά παρουσιάζονται στο  βίντεο μας! 

 

 

  

 

Το διάστημα: Στο νηπιαγωγείο μας αναπτύσσεται στις τάξεις της προδημοτικής το project "The space"/"Το διάστημα". Το παρακάτω album περιέχει φωτογραφικό υλικό με το πως εξελίσσεται το σχέδιο εργασίας μας. Στόχος είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με νέο λεξιλόγιο, να μάθουν για τους αστροναύτες και το διάστημα, να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν. Για να δείτε το φωτογραφικό μας υλικό, πατήστε ΕΔΩ.

 

 


Τα δόντια:  Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ασχολήθηκαν με την υγιεινή των δοντιών. Μέσα από καλλιτεχνικές και μουσικές δραστηριότητες ανέπτυξαν το λεξιλόγιό τους με χωροχρονικές έννοιες πάνω, κάτω, γύρω-γυρω, πίσω, πρωί, βράδυ και καθημερινές λέξεις όπως οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, βουρτσίζω. Ενδεικτικές δραστηριότητες: 

 

Ψάχνουμε και Ακούμε τους ήχους των γραμμάτων: 

 

Κατασκευάζουμε δοντάκια και τραγουδάμε! 

 

 

Οι αισθήσεις: Οι αισθήσεις αποτέλεσε βασικό θέμα επεξεργασίας στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά γνώρισαν τις 5 αισθήσεις και πειραματίστηκαν μέσα από διάφορες δραστηριότητες.Απώτερος σκοπός ήταν τα παιδιά να δημιουργούν και να απαντούν σε ερωτήματα σχετικές με τις αισθήσεις. Ενδεικτικές δραστηριότητες:

 

Τι έχει το πρόσωπό μας; Σε τι μας χρησιμεύουν;

      

 

 

 

 

Το ανθρώπινο σώμα:  Το νηπιαγωγείο μας ασχολήθηκε με τη θεματική ενότητα "Το ανθρώπινο σώμα". Στόχοι της θεματικής ενότητας ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα μέρη του σώματος, να δημιουργήσουν και να επικοινωνήσουν.

Εργαζόμαστε σε μαθησιακούς σταθμούς και τα παιδιά αλληλεπιδρούν και δημιουργούν! ΕΔΩ θα δείτε πως έργαστήκαμε στους μαθησιακούς σταθμούς ενδεικτικά.

 

 

 

                      


1η Οκτωβρίου : Γιορτάζουμε την Κύπρο μας!!!!

Τα τρία τμήματα του σχολείου μας γιόρτασαν την ανεξαρτησία της Κύπρου. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την ιστορία, γνώρισαν τα γράμματα της Κύπρου, έπαιξαν με τους ήχους των γραμμάτων της Κύπρου, έφτιαξαν σημαίες, τραγούδησαν για την Κύπρο,παρατήρησαν τις εικόνες από τραγούδια, πειραματίστηκαν με διάφορα υλικά και κατασκεύασαν το νησί της Κύπρου καθώς και όσα τραγούδησαν και παρατήρησαν.

ΕΔΩ θα δείτε πώς εργαστήκαμε ενδεικτικά.

 

                                                                                  

Ρωτήστε